Gyors navigációs menü :

  1. Ugrás a tartalomhoz
  2. Ugrás a fő részbe menüje
  3. Tovább a kereséshez eszköz
  4. Tovább a Segítség menü
  5. Tovább a modulok
  6. Ugrás a billentyűparancsok listája

Segítség menü :

  1. A Sanofi világszerte |
     
  2. Honlapjaink |
     
  3. A csoport honlapjai |
     
  4. Kapcsolat |
  5. Honlap térkép |
  6. Segítség
  1. Betűméret

    Csökkentés Növelés  
 
 

Sajtószoba

Tartalom :

#SanofiGasztrochallenge – a karácsonyi nagy kihívás

Milyen egy egészséges, szénhidrátszegény karácsonyi menü?

 

Ehhez keres ötleteket a Sanofi, hogy vendégül láthassa Magyarország egyik legkülönlegesebb futsalcsapatát, a DiaEURO-bajnok magyar diabéteszes futsal válogatottat egy rendhagyó karácsonyi vacsorára. A menü összeállításához hirdeti meg a #SanofiGasztrochallange játékot, amelyben várják minden önként jelentkező – és kihívott – házi videóját kedvenc, alacsony szénhidráttartalmú – ételének elkészítéséről.


A játék menete:

  • Készíts videót kedvenc, csökkentett szénhidráttartalmú ételed elkészítése közben!
    A videó első mondata ez legyen: Elfogadom a Sanofi gasztro challenge kihívását, hogy mutassak egy alacsony szénhidráttartalmú karácsonyi ételt, amit együtt fogyaszthat a család minden egészséges és cukorbeteg tagja is.
  • Posztold az oldaladon a videót a #sanofigasztrochallenge hashtaggel, és hívd ki 5 ismerősödet arra, hogy ők is készítsenek receptes videót!

Diabéteszesen is élhető teljes élet!

Az egészséges ember étrendje és a cukorbetegek diétája között minimális a különbség. Csak a megfelelő időközönkénti étkezést kell szem előtt tartani és a mennyiségi és a minőségi megkötések szigorúbbak a diabétesszel élők esetében” – állítja Szabóné Bujáki Ágnes, dietetikus.

Míg az egészséges embereknek célszerű és ajánlatos mértékkel és egészségesen enni ilyenkor is, a cukorbetegeknél a mennyiségek figyelembe vétele kritikus fontosságú, hiszen a diéta megszegésének súlyos szövődményei lehetnek. Még sincs ok elkeseredni, hiszen kisebb kompromisszumokkal és odafigyeléssel senkinek nem kell lemondania a klasszikus karácsonyi ízekről.

Mindenkinek teljes étrendre van szüksége, tehát a különböző tápanyagforrások együttese adja az egészséges táplálkozás alapjait. A szénhidrátok a fő energiaforrásaink, azonban egyáltalán nem mindegy, hogy milyen típusút veszünk magunkhoz.
Aki például a karácsonyt még cukorbetegen sem tudja elképzelni bejgli nélkül, annak jó hír: nem is kell. Teljes kiőrlésű lisztből készült tésztával, alternatív édesítőszerrel, kis mennyiségben engedélyezett a finom sütemény, ahogy a diabetikus szaloncukor sem tilos, csak nem kell egyszerre leenni az összeset a fáról (a szénhidráttartalmát nézzük meg a csomagolásán)!
A mennyiség és annak pontos kiszámolása kulcskérdés egy diabétesszel élő számára, hiszen az inzulinadagok esetleges módosításához mindenképp tisztában kell lenni ezekkel. De lelkiismeretfurdalás nélkül fogyaszthat például a halászléből és ehet egy adag töltött káposztát is. A legfontosabb, hogy minél több legyen a zöldség, a lassan felszívódó szénhidrát, és ha lehet, hagyjuk el a cukor hozzáadásával, fehérliszttel készült ételeket. Minél alacsonyabb egy élelmiszer glikémiás indexe, annál lassabban kerül a szénhidrát a véráramba, annál kevésbé állítja kihívás elé a szervezetet.

A kettes típusú cukorbetegség kialakulása lassú folyamat, egészségtelen, mozgásszegény életmód és rendszertelen, nem kiegyensúlyozott táplálkozás, túlsúly vezethet a megjelenéséhez.


SAHU.DIA.17.11.0611

Frissítve: 2017. november 30.